ניהול מלאי מהווה מרכיב חשוב ובלתי נפרד בעבודה של כל חנות ובית עסק. עסקים רבים מתבססים על המלאי שנמצא במחסנים של החברה ונדרשים לבצע מעקב יעיל ואחראי אחר המלאי של כל מוצר על מנת למנוע מצבים של חוסר. הצורך בניהול מלאי שוטף נועד לזהות מבעוד מועד חוסרים ובהתאם לכך להזמין מוצרים שונים מהספק במטרה להעניק ללקוחות שירות ומענה איכותיים וזמינות מלאה של כל המוצרים.
החשיבות של ניהול מלאי אחראי ויעיל
בעוד שבעבר הרחוק, ניהול מלאי בחנויות ובעסקים, התבצע ידנית, הרי שכיום רובם של בתי העסק מחשבו את ניהול המלאי וזאת תוך שימוש במגוון תוכנות ייעודיות מתקדמות שמסוגלות לנהל מלאי מכמה מיקומים במקביל ולהעביר באמצעות לחיצת כפתור מלאי ממקום למקום בהתאם לצורך. כאשר משתחרר או מתקבל מלאי מהמחסן, ניתן לעדכן אותו בקלות ובמהירות וכמובן לבצע ספירת מלאי בקלות. כך, נוח ופשוט יותר לבצע מגוון פעולות של בקרת מלאי, לבדוק האם נפלו טעויות כלשהן בספירה ולזהות בזמן אמת האם מוצרים מסוימים חסרים.
איך מנהלים מלאי ממוחשב?
ניהול מלאי ממוחשב מתבצע בצורה יעילה באמצעות קביעת נהלי עבודה ברורים ומסודרים בהתאם לתקנים הנדרשים שמוכנים מראש. ראשית, ניהול מלאי בחנות ובבית העסק מתחילים בקידוד המוצרים ושיוך שלהם לקטגוריות המתאימות. לאחר מכן, אפשר להוסיף ולשמור את כל המוצרים במאגר וזאת תוך הוספה של המחסנים והמיקומים השונים שקיימים בתוכנה. ניהול מלאי ממוחשב מאפשר לעקוב אחר כמויות המוצרים השונים שנמצאים במחסנים ובאמצעות סורק ברקוד ייעודי ומיוחד ניתן לקרוא את תוויות המוצרים וגם להעביר נתונים באופן אלחוטי למאגר הראשי.
בקרת סחורה וניהול מלאי
ניהול מלאי אינו מסתכם בהדפסת ברקוד בלבד וכאשר מתחילים בניהול מלאי מאפס יש לפעול בהתאם לנהלי עבודה מסודרים של הכנסת והוצאת מוצרים מהמחסנים ועדכון המערכת כאשר מוצר עובר ללקוח או למיקום אחר. ניהול מלאי באמצעות מערכות ממוחשבות וכלים מתקדמים, מספק יתרונות רבים לבית העסק בדגש על יעילות, מענה מהיר ללקוח, שירות איכותי ואפשרות לניהול וביצוע מעקב מסודר אחר המלאי בכל חנות. חברת אופק קופות רושמות מחשבים הינה חברה מובילה וותיקה המתמחה במתן פתרונות ממוחשבים איכותיים ויעילים לעסקים בכל הקשור לניהול מלאי, קופות, מסופי אשראי ועוד. צוות המומחים שלנו עומד לשירותכם בכל שאלה, בקשה ופנייה וישמח לשתף פעולה בדרך שלכם לצמיחה, רווחיות והצלחה.